story of my life: lilo kecik kecik :D

l

 

Friday 1 June 2012

lilo kecik kecik :D

Assalamualaikum :)
Hai saya fatin.tapi orang panggil lilo ,loli,kecik,mok2 dan sebagainya.ups..dan sebagainyewww,,<<ayat abg anwar hadi.ABANG kotttt . :D.stop la merepek kay.ni nak cerita la sedikit sebanyak kisah zaman kecil2 dulu.takde ape pun yang menarik and seriously aku tak comel lansung dolu2.disebabkan mata yang sepet dan bibir yang t***l.malu nak cakap.hewhewhew.Since kecil aku nih dah bersikap nakal and one of the most I remembered time arwah nenek aku ibu's side jaga aku kat ruma..aku nih sangatlah keboringan di rumah bersama nenek yang aku tak tahu nak main apa dengan beliau.sob sob.:"(.Then that moment aku si cilik ni pon berfikir..fikir yesss fikir......So the ideas came !..hehhehe

lilo          : embah (nenek in jawa),..embah nak main tak nyorok2 ?
nenekku : nyorok2 .apekebende tuh
lilo          : alaaaaaaa...nyorok2..takkan embah tak tahu..
nenekku : nak main mcamane 
lilo         : macam ni..embah tutup mate,kire sampai 100.adik nyorok.lepas habis kire , embah cari la adik.
nenekku : ok2.ni embah nak kire kat mane.
lilo         : embah duduk sini ( sambil tunjuk ke sofa ) .embah tutup mate tau.tutup telinge sekali.jangan    dengar ape-ape tau
nenekku : yelah2.embah nak kire dah nih.
lilo          : duduk situ je tau.kalau embah dengar pape.embah buat tatau je.adik nak nyorok ni.
nenekku  : embah mula nih.1,2,3,4,5,6,7...........................

Then that time aku pun mengambil kerusi perlahan dan perlahan..bawak ke pintu rumah.So ape nak buat dengan kerusi nih.ohoo..because i am too short ,so kerusi tuh membantu aku bukak selak pintu rumah belah atas..kui3
Dengan perlahan dan berhati hati aku keluar dari rumah dan lari ke rumah jiran.hooreeyyyy..aku berjaya melarikan diri dari rumah.Aku pernah , kau pernah >?hheheh.The whole day aku kat rumah jiran main dengan budak2 lain.Jiran aku nih jage budak,meme ramai kawan la kat sane.Sedang syok2 main..mak (jiran aku,aku panggil mak.sweet kan ? :))datang kate ibu cari aku.oh no IBU ???.
Ibu hampir2 kol polis ingat aku hilang mane..aku pegi rumah depan je pon..And satu benda yang aku berjaya buat,aku berjaya buat nenek aku tak dengar aku keluar..kui3
Itulah memori aku bersame arwah nenek :").Ibu kate aku lah cucu yang paling embah sayang walaupun aku nih suke buli dye,malam2 pukul 2 aku suruh embah masak nasi goreng,and she did it..imissher so much.Dan kesempatan ini mari kawan2 kite sedekahkan Al-Fatihah buat beliau :)
thank you :)

SOOOOOO..DEAR2 SEKALIANN..INI LA SHOW MALAM NI :D
:
:
:
:
ni time tadika.ade ape tah ade time ni .but yang aku ingat aku dapat pingat pelajar
paling bersih.:D

see see..aku lah yang mate sepet .bibir t***l tu.ngeghehe

hoyehhhh..aku with along at melaka.aku yang mana??yang bertudung tu kot (eh ta comel la yang tuh )
so..mst la aku yang baju merah tu.:D

with tokmak at cameron highland.this is my nenek  abah's side :)

ni anak fridah dan ruhaiyem :)

hai.nme saye lilo chong.kih3

with ibu .ngeeee.muah muah

di zoo ..

cakkk.. :D

SAD..gambar bersama arwah embah tade bersama :'(



ehem ehem ..like je ?

Comments
4 Comments

4 taip taip:

  1. Wuitttt comel gila kau masa kecik.. hihhihihi.. mana pegi ke'cina'ann kau tuh ha?

    ReplyDelete