story of my life: Kenapa aku berubah ?

l

 

Thursday 11 October 2012

Kenapa aku berubah ?




Bismillahirahmanirrahim..Assalamualaikum :).Firstly nak ucap syukran to Allah cuz beri aku peluang menikmati oxygen di muka bumi ini,berjalan dgan perfect,dapat makan dan minum dgn sempurna,dpat melihat keindahan alam dan segala ciptaan Allah ,dpat menyanyi seperti biasa (eh nynyi ?)..hahaha..tdak lah,dpat mnikmati dan mngalunkan bacaan al-quran ,ALHAMDULILLAH.Teramat bersyukur..
Tujuan aku mengepost ni bukan sebab nak memberi announcement bhwa aku sudah brubah .noooo.Aku tak rsa pun aku sudah cukup2 brubah.means bnyak aku kena change diri aku ni lgi..This is because a part of my frens rmai bertanya

 'Kenapa kau pkai mcam ni skrg ni '.Lalu aku bertnya balik sambil angkat kening sprti ZIANA ZAIN ."Asal?aku nmpak lain ke dari dulu'.Si peminat ZIANA ZAIN pun bertanya lagi..'A'ah..dulu mcm fashion2 ckit (cover ayat supaya aku tak trsa,it's good bebeh),skrg kau da mcm ala ala ustazah.kenape?'.aku senyum lalu...

Here it is,..
Dulu YES mmg aku agak jahil.Sincerely I admit yang aku sgt tidak menitik beratkan soal agama aku,Islam ,dan soal aurat aku.As a girl who was be in islamic school mcm aku mmg sgt rugi kalau tak praktikkan apa yang selalu diamalkan zaman skolah dulu.Pernah aku ditanya sorang kwan aku time bru2 msuk matrik ,

"Fatin,kenapa aku tngok semua kwan2 skolah kau dulu pkai tdung labuh kat cni ,kau je tudung biase "..it's kinda  harsh.but thanks dear,soalan kau ini mmbuka minda dan hati aku untuk brubah .

Dan di sini aku nak tegaskan sekali ini ,prubahan aku ini bukan sebab seorang makhluk Allah yang diberi nama lelaki.Ok memang la org akan kata mcm ni 'Fatin tu berubah sebab pakwe dia IMAM MUDA .'Definitely wrong'.Bagi aku kalau prubahan mcm ni hnya sbab seseorang,tak akan kekal.Mungkin akan kekal kalau dia betul2 brubah , tapi kalau hnya kerana kekasih ,dengan izin Allah perubahan dia tidak ttap.
Kalau la pakwe korang tinggalkan korng lepas korang berubah.Dan korang berubah pon sebab nak ambil hati dia ,dan nak tunjuk kat dia  'i dah brubah ni syggg'.(sgt lah tidak ikhlas.hoho).Korang akan sedih dan sedih dan korang akan fikir.'jadi macam dulu lah '.Tambah lg setan suka whisper2 nih.

Lagi pun..before aku kenal H.Aku dah tergerak hati untuk mnukar penampilan aku.SINCE WHEN ?
1.First, kwn baik aku liyana yg dahulu nya sgt pndai bergaya sudah bertudung labuh.Aku tergugat.
2.Since aku baca blog dena bahrin.aku rasa i should change untuk merebut kasih syang Allah.
3.Hidup aku mkin tak tentu arah,tatau mana satu point aku.Macam hari ni aku suka org tuh.esok aku tak   suka dia.mcm tu lah.

APA JADI AFTER AKU MELAKUKAN PERUBAHAN ?
ALHAMDULILLAH..aku lebih tenang dan selesa dgan pemakaian aku sekarang .Biasalah kalau aku kadang2 ke kelas lupa pkai handsock,sarung kaki .'Saye budak baru belaja.maafkan saye "(smbil buat muka comel mcm cekodok ).Aku sekrg sedang dlam proses menyesuaikan diri dgn personaliti baru.ewahhhh.
Dear my friends,Doakan aku agar aku kekalkan dan majukan perubahan aku.Mane tahu aku bley jd mcm bawah nih
:
:
:
:
:
:
:
InsyaALLAH :)
Setakat ini aku selesa dgn penampilan aku.Tak semestinya org yang ttup aurat nih tak boleh bergaya,tetapi jgn lah berlebihan.kaum hawa boleh lagi jd cantik dgn pemakaian muslimah.Kalau korang pernah dgr,mostly kaum adam mesti akan kata 'yang bertudung jgk nnt aku nak ambil jd isteri '.So yg tidak bertudung?mcmana mereka ?Jangan risau syg...awak2 yang freehair msih ada masa untuk brubah..tp ingat kalau ajal ttap ajal.tak boleh kita nak postpone ajal kita mcam kita dok postpone assignment tuuurr..Kan seronok kalau 1 dunia menutup aurat ^_^.

Itu sahaja la kali nih.nak pi mandii nih..ayaq kat kmpk ni takda la pulak.dugaan Allah.siapa sangka :)Let's face it with a smile.jom p angkat ayaq ngn baldi.hewhewhew.

p/s : korang perasan capital H ?lain2 kali aku cerita pasal dia..Tapi tgu kami kahwin la baru aku crita.haha.





ehem ehem ..like je ?

0 taip taip:

Post a Comment