story of my life: Oh bakal ibu mertuaku

l

 

Sunday 14 October 2012

Oh bakal ibu mertuaku


Assalamualaikum..
Hari ni hari yg 'sangat segan ' kenapa?kerana lilo sudah berjumpa bakal mak mertua beliau -,,,-.
Ibu aku buat makan2 kat surau tadi..abah Hadhari ada bwak kwn buat pengenalan pasal an nidaa'..ok sebelum tu kite cite ckit pasal an nidaa'.AN NIDAA' ??ape tur..

An nidaa' ni satu pertubuhan gerakan islam..untuk tahu lebih lanjut boleh tekan sini 

Apa yang aku nak crita kat sni sbenarnya aku nak maklumkan yg aku sgt lah rasa bersalah dan malu?WHY?
Because of aku terlalu segan dgn umi hadhari.tak tahu lah knpa,dgn macik lain aku ok je nak ckp2 tapi dgn umi dia aku malu terlebih smpai sbabkan aku jadi diam mmbisu.

First jumpa dulu kat rumah hadhari..Time tuh kan tah2 mak dia aku tak boleh ckap.yela..kan aku diam je memanjang.ckp sepatah pun tak.Aku mane pernah nak sembang ngn macik2 sebelum ni.Bukan taknak,tapi taktau mcamana nak mula.Then sejak tu hadhari suruh aku berusaha untuk ambl hati mak dia.At first memang aku terasa dgn kata2 dia..Dia ckap ptutnye aku ambil hati umi dia,tapi kakak aku pulak yg rancak sembang ngn umi dia.memang aku rasa down betul time tuh.Aku rasa mcm aku ni tak layak...'tak layak' adalah 2 perkataan yg mnyakitkan T-T.

Balik dari surau aku mula buat research..aku google search je.Itu sahaja aku mampu.,.wuuuuuu...oh ibu mertua ku (mood gtaaii)

Aku search punya search...benda yg sama ja aku jumpa..selalunye tips nak ngam dgn bakal mertua nih

  1. Jangan buat benda yang dia tak suka.Ini memang aku kurg stuju.Kalau aku tak berckap dgn dia..mcamana aku nak tahu dia suka atau tak.
  2. Seelok eloknya kalau berjumpa lebih manis berbaju kurung.Yang nih aku siap pakai jubah.Mana lg manis?hehe
  3. Kena tunjuk rajin depan dia.Ya Allah....rajinkanlah hambaMu ini yg sejak azali nye susah beno nak buat keje.adehh

Itu la antarenye..dan aku tak tahu lah setakat mane tips ni berkesan..
Serius sedih wehhh..nak kawin tapi otak aku mcam belum matang je lg.hmmm..sdey teramat.Mesti ibu dia tak berkenan sgt.takut.Kawan2 bantu la sye...:(
keluarga kami



ehem ehem ..like je ?

Comments
2 Comments

2 taip taip:

  1. ehh cik fatin,,.jgn takot yer..just try ur best untuk ambik hati umi dya..and yg penting doa jgak bg lmbut hati umi dya..and syang kt awak!!hehe go0d lark yer bestie!! ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. huwaaa..mcm tak percaya dah kena alami suma nih..cpt je mse nih dtg.thanx nada.i'll try my best :)

      Delete